L’Ajuntament de Barcelona ha obert un expedient administratiu que clausura l’espai que l’Horiginal dedica a activitats artístiques. Us convido a que llegiu el manifest dels amics de l’Horiginal i que, si hi esteu d’acord, us hi adheriu. La vida literària, artística i intel·lectual de Barcelona depèn d’aquesta mena d’espais.
Per posar de manifest l’aspecte totalitari que s’amaga sota l’aparent neutralitat de la paraula administratiu, incloc aquí la següent cita de Las TIC: una reflexión filosófica, de Carmen Pardo (p. 41):
La cultura se ha democratizado, pero ha sido preciso clausurar el espacio en el que verdaderamente servía de cultivo y oposición. La cultura deja de ser fermento para la sociedad y pasa a ser regulada por una civilización que responde a la orientación dada por la noción de progreso científico y técnico. Se trata de lo que Marcuse denomina la absorción administrativa de la cultura por la civilización. La clausura de ese espacio impide la disociación entre civilización y cultura y con ello, su antagonismo.