Copio a continuació el codi en SuperCollider d’aquesta peça musical, titulada M4.
(
SynthDef.new(\m4, {
arg fon=40, dur=3600;
var freq1, freq2, freq3, freq4, veu1, veu2, veu3, veu4, env;
env = EnvGen.kr(Env.new([0.01, 0.5, 0.5, 0.01], [20, dur-40, 20], \exp), doneAction: 2);
freq1 = EnvGen.kr(Env.circle([fon, fon*4/3, fon*5/4, fon*4/3], [600, 600, 600], \exp));
freq2 = EnvGen.kr(Env.circle([fon, fon*4/3, fon*5/4, fon*4/3], [750, 750, 750], \exp));
freq3 = EnvGen.kr(Env.circle([fon, fon*4/3, fon*5/4, fon*4/3], [900, 900, 900], \exp));
freq4 = EnvGen.kr(Env.circle([fon, fon*4/3, fon*5/4, fon*4/3], [1050, 1050, 1050], \exp));
veu1 = VarSaw.ar(freq1)*env;
veu2 = VarSaw.ar(freq2)*env;
veu3 = VarSaw.ar(freq3)*env;
veu4 = VarSaw.ar(freq4)*env;
Out.ar(0, Splay.ar([veu1, veu2, veu3, veu4]));
}).add;
)
x = Synth.new(\m4);
M4 té una duració indefinida. Al codi tal com l’he escrit aquí, i a l’arxiu d’àudio que pots reproduir a l’inici d’aquesta entrada, la duració de la peça és d’un hora (3600 segons), però he fixat aquesta duració de forma arbitrària. La peça pot ser tan llarga com es vulgui. En tant que peça, és virtualment infinita. Si no he errat els càlculs, M4 és un loop de 70 hores de duració: cada 70 hores, la peça torna a començar, i es repeteix exactament igual. Podem identificar aquest fet llegint el codi de la peça, però és un fet imperceptible per l’oïda humana, així que pot ser que no tingui cap rellevància musical.